ADfel este evenimentul de branded entertainment organizat de IQads care aduce de 9 ani încoace publicului o săptămână de publicitate neconvențională, care demonstrează că brandurile pot comunica într-o maniera inedită și relaxată cu publicul.

Ediția 2015 va fi anunțată în curând și se va desfășura la Fabrica (11 iunie nr. 50, București). Fii la curent cu veștile de la ADfel, pe IQads.

Mai jos ți-am pregătit o selecție a unora dintre cele mai bune momente din primele 9 ediții ADfel, dintr-un total de peste 350 de idei neconvenționale, puse la cale de peste 100 de branduri.

Pentru public, accesul la toate activitățile ADfel este gratuit. Brandurile sau agențiile care doresc să facă parte din ADfel pot trimite propunerile lor la [email protected], în atenția Marin Preda, Business Developer IQads.

ADfel 2013

Best of ADfel 2013

Cea mai spectaculoasa iesire in oras a fost la ADfel 2013

Citește articolul | Vezi clipul: best of ADfel 2013 (7 minute)

O saptamana plina de activari neconventionale la ADfel 2013 le-a dat o preocupare creativa bucurestenilor ramasi sa se topeasca in oras. Intre 12 si 18 augustIQads a organizat la terasa Fabrica a opta editie a evenimentului de branded entertainment ADfel, aratandu-le participantilor cum brandurile pot sa transforme o seara obisnuita la terasa intr-una exceptionala. 11 branduri si 20 de organizatii din zonele culturale, sociale, ecologice sau educationale au adunat peste 50 de idei neconventionale si s-au asigurat ca fiecarui om din terasa i se intampla ceva memorabil.

 

Courage à trois

La Festa 3 în 1 a provocat mințile deschise să i se alăture și a adus, pe parcursul a trei zile de ADfel, pretextul perfect pentru momente memorabile împreună: o cabină în care te fotografiai direct în pat împreună cu oricine din terasa Fabrica. Courage à trois a fost pentru cei care au avut la purtător o doză de curaj și mintea deschisă. Şi am avut o mulțime dintre ei la a opta ediție ADfel.

Creație, producție și implementare: Lowe România

3 zile ADfel: 1 activare + 30 zile campanie

Citește articolul | Vezi making of

Parodii de reclame

Ciuc Premium a demonstrat la Grand Spoof că doar ideea contează și a prezentat pentru al doilea an consecutiv singura competiție de parodii de reclame din România. După o competiție de creație de 45 de zile, cele mai bune 60 de spoofuri au fost prezentate în joia ADfel, tradițional cea mai plină și așteptată zi a evenimentului.

Creație, producție și implementare: IQads

1 zi ADfel: 1 activare + 1 competiție de creație + 45 de zile media

Citește articolul | Vezi finalistele | Vezi making of

Scannerul de mood

Wizz Air a venit la ADfel cu un serviciu inovator: 2 zile, pasionații de călătorii au putut să­-și testeze mood-ul de vacanță. Scanner-ul de mood Wizz Air le-a identificat pigmentul pielii din palmă și le-a sugerat destinații de vacanță celor care și-au dorit să călătorească, dar nu s-au putut decide între cele 73 de rute low-fare Wizz Air.

Creație, producție și implementare: DDB România

2 zile ADfel: 1 activare + 30 zile campanie

Citește articolul | Vezi making of

Clăbucel și baia de spumă

DERO a adus și la ADfel cea mai importantă activare itinerantă din 2013: Clăbucel și spuma sa care a cucerit intrarea în terasă. Mai mult, puteai să-ți schimbi tricoul purtat cu unul cu mesaje fresh iar la final tricoul ți-era returnat, proaspăt spălat cu DERO, chiar la Fabrica.

Creație: Unilever + Friends. Producție și implementare: Mercury 360

3 zile ADfel: 1 activare + 30 zile campanie

Citește articolul | Vezi making of

Facem cinste performanței

Petrom a demonstrat la ADfel că performanța inspiră. Pentru asta, le-a pregătit participanților un quiz care să le pună la încercare cunoștințele despre performanță. Cei care dădeau cel mai rapid răspuns corect primeau un voucher de consumație la bar. De asemenea, Petrom a creat Meniul performanței, în care prețurile erau asociate cu performanțe românești memorabile.

Creație, producție și implementare: Leo Burnett

7 zile ADfel: 3 activări + 1 execuție, 30 zile campanie

Citește articolul | Vezi making of

Mașina cu buton de Like

Opel ADAM Like a parcat și la ADfel după ce s-a plimbat toată vara la mare. Folosind primul buton de Like pe care puteai apăsa pe bune, Opel ADAM a combinat online-ul cu offline-ul la ADfel. Dacă îți plăcea mașina, dădeai Like chiar de pe portiera ei și o primeai pe loc o poză cu tine și prietenii. Pozele ajungeau instant pe Facebookul ADAM, iar participanții puteau câștiga la final un test drive cu ADAM.

Creație, producție și implementare: Geometry Global

2 zile, 1 activare + 10 zile campanie media

Citește articolul | Vezi making of

Bicicleta colorată live

TUC a transformat bicicletele participanților de la ADfel în surse de inspirație pentru viitoare peripeții. Pentru toți participanții care aveau poftă de aventură dar și poftă de o gustare, doi artiști vizuali personalizau live biciclete, în timp ce stăpânii lor gustau biscuiții TUC.

Creație, producție și implementare: TUC

3 zile, 1 activare + 10 zile campanie media

Citește articolul

Ketchup art

Tomi a venit cu concentrat de iubire la cea de-a opta ediție ADfel. Sub umbrela conceptului "Tomi iubește România. România iubește Tomi", brandul a adus în terasa Fabrica o expoziție de tablouri, pictate live cu ketchup, care înfățișează construcții faimoase românești.

Creație, producție și implementare: Orkla

2 zile ADfel: 1 activare + 10 zile campanie

Citește articolul | Vezi making of

ADfel 2012

Best of ADfel 2012

Cea de-a saptea si cea mai plina editie ADfel de pana acum, evenimentul de branded entertainment organizat anual de IQads, a demonstrat inca o data ca brandurile pot comunica intr-o maniera inedita si relaxata cu publicul. De la competitiile online si offline de improvizatii si de interpretat filme in 60 de secunde pana la jocul multiplayer combinat cu videomapping interactiv pe fatada Fabrica sau sesiunile de creare de cocktail-uri, filme epice si de compunere muzica, terasa Fabrica, locul de desfasurare a evenimentului, a adunat un public extrem de numeros pe parcursul saptamanii ADfel.

Citeste articolul

Doar ideea contează, la Grand Spoof 6

Ciuc Premium râde de promisiunile altor beri, ia peste picior miturile despre motivele pentru care brandurile spun că bem bere și ironizează rețetele de marketing. Așa că Ciuc Premium s-a asociat cu Grand Spoof, o competiție potrivită cu ADN-ul brandului, tradițională în cadrul ADfel, pentru ca împreună să ironizăm convențiile și absurdul din publicitate, ca să demonstrăm ceea ce e cu adevărat important: la publicitate, ideea și la bere, gustul.

Concept și implementare: IQads

Vezi mai multe imagini

Relaxare, creativitate și spirit de echipă

Orange a avut 6 activări într-o singură ediție ADfel. Participanții s-au dat pe net din hamac, de pe acoperișul Fabrica, s-au distrat cu jocuri de grup cu cei la fel ca ei în Orange Social Spot, au avut inspirație și viteză pe net, descriind creativ situații din terasă cu indicii găsite online, apoi s-au întrecut în găsit cuvinte ca să umple virtual și în joacă nacelele de deasupra terasei, au văzut expoziția virtuală de graffiti și au improvizat împreună cu Improvisneyland.

Concept și implementare: IQads

Vezi mai multe imagini

Invitație la un cocktail excepțional de sunete

ABSOLUT a demonstrat la ADfel că sub atingerea sa oricine devine genial. La ABSOLUT Composer, cei veniți la eveniment au descoperit că pot să creeze muzică spectaculoasă, controlând impecabil și fără nicio pregătire prealabilă orchestra celor 12 instrumentiști de pe scena Fabrica. Folosind doar orga de lumini din faţa scenei de concert, cei din public au realizat live creații muzicale spectaculoase și au primit înregistrările cu operele lor.

Activarea fost premiată la prima ediție a ADC*RO Awards.

Concept şi implementare: G2 România

Vezi mai multe imagini | Vezi making of

O seară easygoing Irish la Fabrica

Jameson a demonstrat pe viu la ADfel cum se poate transforma un film celebru într-un scurtmetraj de 60 de secunde, ca teasing pentru competiția sa internațională, cu aceeași idee: Done in Sixty Seconds, desfășurată în România tot cu sprijinul IQads. Cei mai irlandezi ca spirit din public au urcat pe scenă și au avut de recunoscut în 10 secunde coloana sonoră a unui film, după care l-au interpretat live în 60 de secunde. Iar la bar și pe terasă cunoștințele de film au adus participanților cocktailuri cu Jameson.

Concept și implementare: IQads

Vezi mai multe imagini | Vezi making of

Fă ce n-ai mai făcut vreodată

Desperados a adus spiritul său wild la ADfel pentru al doilea an consecutiv. La Desperados Wild Comics, participanții au înscris comics cu aventurile şopârlei Desperados în vacanţa de vară – fie ca desene, fie ca scenarii (desenate apoi de Octav Ungureanu). Iar la Desperados Wild Paint Shooting, participanții au putut controla proiecțiile uriașe de pe fațada Fabrica, printr-o aplicație de smartphone: au preluat controlul sticlelor de bere, au împroșcat cu vopsea virtuală pereții, au împușcat cu bile de metal adversarii de joc și s-au luptat pentru glorie.

Concept și implementare: IQads

Vezi mai multe imagini | Vezi competiția pe TheCreator | Vezi making of

Orice proiectezi devine epic

Samsung Galaxy Beam, telefonul cu proiector încorporat, a construit o serie de experienţe epice la ADfel. Pentru a demonstra că este proiectat să proiecteze, am adus o variantă uriașă a telefonului în mijlocul terasei, de pe care am proiectat toate materialele video. La Epic Film Fest, competiția de creație dinaintea ADfel 2012, clipurile înscrise, filmate cu telefoane mobile obișnuite, au fost transformate în trailere spectaculoase, prezentate și votate la eveniment. Iar la Epic Film Poster, pozele trimise de participanți la booth-ul Samsung au devenit pe loc postere epice de film.

Concept: Leo Burnett | Implementare: IQads. 

Vezi making of | Vezi mai multe imagini | Vezi competiția pe TheCreator

Havana Mojito Experience

Havana Club i-a învățat pe cei de la ADfel să-şi prepare propriul Mojito, dar asta numai după ce dovedeau că știu suficient de bine simbolurile tradiționale cubaneze. Intrați pe mica plajă Havana, cei care amestecau ingredientele cu succes primeau cadou cocktailul preparat de ei, iar cei care nu reuşeau din prima primeau un ghiveci cu mentă proaspătă, ca să mai exerseze și acasă.

Concept și implementare: FLM

Vezi making of | Vezi mai multe imagini

Battle of the Six Words

După ce AXE Excite a făcut îngerii să cadă în ispită la ADfel 2011, în 2012 băieții au încercat să le facă pe îngerițe să și rămână cu ei, via competiţia de creaţie "Battle of the Six Words". Aceştia au născocit tricouri care să-i prezinte în fix 6 cuvinte, ca să impresioneze îngerițele şi să le convingă să şi rămână cu ei. Câştigătorii i-am aflat la ADfel, când au fost şi premiaţi. Îngeriţele le-am revăzut apoi într-o proiecţie cu reclame ispititoare.

Concept și implementare: IQads.

Vezi making of | Vezi mai multe imagini | Vezi competiția pe TheCreator

Sportul se face oriunde

INTERSPORT a demonstrat că se poate face sport în orice moment și în orice loc. Un perete din terasă a fost transformat în varianta offline a paginii de Facebook INTERSPORT, iar cei care loveau de 3 ori consecutiv butonul de like cu mingea erau recompensaţi cu vouchere-cadou. O a doua dovadă că sportul nu ţine cont de timp şi de spațiu a fost transformarea unei mese din terasă într-una de ping-pong. Ocazii a face sport nu au lipsit nici din toalete, unde participanții au încercat poziția schiorului. La propriu.

Concept și implementare: GAV

Vezi making of | Vezi mai multe imagini

Soluții praktice, demonstrate neconvențional

Pentru a promova în mod neconvenţional soluţiile pentru oamenii cu idei și prețurile bune de la Praktiker, toate notele de plată din terasă au fost însoţite de o propunere de idee praktică, participanții aflând surprinzător și contextual ce produse interesante ar putea cumpăra de la Praktiker cu exact aceiaşi bani cât cheltuiseră la terasă.

Concept: Leo Burnett | Implementare: IQads.

Vezi making of | Vezi mai multe imagini

IQads a enervat niște oameni

IQads a lăudat publicitatea reuşită şi a înţepat fără milă publicitatea agasantă printr-o serie de activări neconvenționale ele însele agasante. Publicitatea enervantă a pătruns peste tot la ADfel, tocmai ca să creăm o experiență memorabil de invazivă: în meniuri, pe oglinzi, în timpul proiecţiei Grand Spoof, ba chiar ţi-a bătut la uşa de la toaletă.

Concept și implementare: IQads

Vezi making of

The Real Firestarter

Tomi X-tra iute a venit la ADfel să condimenteze mesele celor prezenți la Fabrica și a reușit să stârnească focul, la propriu. Un jongleur începător, gata să rateze numărul cu flăcări desfășurat pe scena ADfel, a fost salvat de un Tomi furat în ultima clipă de la o masă, scoțând în sfârșit flăcările promise după ce a gustat din ketchupul extrapicant.

Concept și implementare: Tomi

Vezi mai multe imagini

3 zile pentru o lume mai bună

În premieră cu durata de 3 zile, Zilele Culturale de la ADfel 2012 au reunit 19 organizaţii din domenii culturale, sociale, educaţionale sau ecologice care și-au prezentat mesajele într-o formă neconvențională. Dintre ele, menţionăm ateliere de optimism, de pictură, de pian, de tras cu arcul sau de călcat cămăşi, grădinile verticale și graffiti-ul care nu dăunează pereților.

Vezi mai multe imagini

ADfel 2011

Best of ADfel 2011

Terasa Fabrica a gazduit in perioada 14 – 21 august cea de-a sasea editie a singurului eveniment de branded entertainment din Romania - ADfel.

Citeste articolul | Vezi best of ADfel 2011 (7 minute)

Wild Tatoo Competition

Competiţie de creaţie online şi activare la ADfel, Desperados Wild Tatoo Competition a reimaginat la ADfel experienţa wild oferită de brand. Creativii au avut de realizat designuri originale de tatuaje care să vorbească despre universul petrecerilor demente ale Desperados, folosind cele 4 culori ale brandului, înscrise pe TheCreator.ro. În a doua fază, cele 60 de tatuaje finaliste au putut fi aplicate direct pe piele, la ADfel.

Concept și implementare: IQads |

Vezi mai multe imagini | Vezi competiția pe TheCreator | Vezi making of

ADfel 2010

11 idei cu sense and simplicity

La ADfel 2010, organizat pe atunci La Motoare, Philips a dat viață filosofiei “sense and simplicity”. În a doua zi ADfel, Philips a inventat la ADfel un tip neconvenţional de karaoke, ca să demonstreze cât de spectaculos se aud mp3 playerele sale: numai cei de pe scenă auzeau muzica la căştile Philips, în timp ce întreaga terasă auzea doar ce cântau ei. În următoarele două seri, Philips a eliminat așteptarea la bar, făcând posibile comenzile prin SMS, livrate direct la masă. De vineri până duminică, foișorul terasei a fost transformat în Institutul de relaxare Philips, locul unde participanții au putut testa produsele brandului, tolăniți pe pufuri albe și albastre. Sâmbătă, fetele cu cele mai fine picioare de la ADfel au fost invitate în Institut, pentru a participa la Atelierul de feetpainting. Duminică, Terasa La Motoare a devenit un cinematograf în aer liber, cu covor roșu, scaune de cinema și populat de superoi de film.

Concept: IQads | Implementare: IQads & DraftFCB

Vezi making of

Senzații tari, românești

ROM a oferit la ADfel senzații tari, românești: a dat restul la bar în ciocolățele, a adus mostre de birocrație în terasă, anunțând că accesul la toaletă se face doar pe bază de formular și s-a asociat cu mândrie cu al doilea lift al terasei La Motoare, defect din 1997. În seara de 31 iulie, proiecția de spoturi românești a fost întreruptă de alte senzații oferite de ROM, printre care o pană de curent care a lăsat evenimentul în beznă.

Concept și implementare: McCann & IQads

Muzeul armelor împotriva țânțarilor

Autan (“Repellent Supremus”), cel care a rezolvat definitiv lupta omului cu ţânţarul, a reamintit contemporanilor de armele folosite pe timpuri în această cruciadă veche de când lumea: de la bolovan (“Cataroius maximus”), trecând prin etapa ziarului (“Papirus sangvinum”) sau a papucului (“Papucus inutilus”).

Concept și implementare: IQads

Vezi making of

Descoperă culorile Palette

La ADfel 2010, Palette a schimbat radical look-ul unuia din icon-urile terasei La Motoare, liftiera Tanti Lili. Aceasta a probat, timp de 5 zile, câte una din culorile gamei Palette - Migdală fermecată, Cafea cu gheaţă, Căpşună delicioasă, Ciocolată fierbinte şi Coacăze negre.

Concept și implementare: Graffiti BBDO.

Vezi making of

Campania împotriva contrabandei cu țigări

Cea mai stridentă execuție de la ADfel 2010 a atras atenția asupra pericolelor țigărilor de contrabandă. Mai mulți comercianți dubioși și-au promovat oferta în terasă. Dotați cu toată recuzita necesară (cutii goale de carton, miros de transpirație și tatuaje pe piept), ei și-au instalat taraba chiar la intrarea în terasă. Băieții gelați, îmbrăcați ca din Obor, și fata cu tatuaj pe piept și-au strigat foarte convingător oferta, împărțind mostre, ca niște marketeri adevărați: pachete de țigări de contrabandă cu aromă de porc, de șobolan, de pește sau de mucegai. Asta pentru a demonstra în mod neconvențional că țigările contrafăcute sunt produse, depozitate și transportate în cele mai insalubre condiții, mesaj care putea fi apoi descoperit și în pachet.

Concept și implementare: Graffiti BBDO

ADfel 2009

Soluție împotriva momentelor penibile

Furazolidon ne-a ajutat să vedem partea plină a paharului la ADfel 2009, făcând haz de necaz pe seama situaţiilor penibile. O toaletă din terasă a fost antifonată, fiind astfel pregătită pentru toţi cei care nu folosesc Furazolidon - ca soluţie alternativă extremă, ca să nu se ajungă la poveşti stânjenitoare. Iar apoi am empatizat cu personalul care se ocupă de curăţenia toaletelor, care au lăsat mesaje celor ce nu au folosit Furazolidon.

Concept și implementare: IQads

ADfel 2008

Play On!

Pentru a demonstra promisiunea de brand, că Fanta elimină barierele în calea distracţiei, am reinventat la ADfel 2008 șapte jocuri diferite, câte unul pe zi, la care au putut participa simultan toţi cei din terasă, prin SMS, interacţionând cu ecranul mare din terasă. Nici la toaletă nu scăpai de invitaţia de a te juca. Băieţii şi-au putut alege pisoarul după reţeta care nu dădea niciodată greş… an-tan-te dize-mane-pe… vă mai aduceţi aminte?

Concept și implementare: IQads

Ce să faci dacă ai un poponeț senzațional

Pentru că lenjeria intimă de la Sloggi pune în valoare orice funduleţ, brandul a oferit ocazia oricui să-şi imortalizeze posteriorul printr-un model în ipsos, gata în 20 de minute. Îl puteai lua acasă, dărui cuiva din terasă sau îl puteai expune în Buttom of Fame-ul de la ADfel.

Concept și implementare: IQads

Simte spiritul emisiunilor Discovery

Pentru promovarea emisiunii “Adevăratul loc al crimei”, Discovery a transformat terasa în scena unei crime – cu urme de sânge pe pereţii toaletelor, vizibile la lumină ultravioletă, cu cadavre prin terasă şi cu umbre de criminali pe scări. De asemenea, cadavre-manechin învelite în saci de plastic erau aruncate în mai multe locuri din terasă. Iar pentru promovarea “Mythbusters”, la ADfel au fost testate în celebrul stil mituri locale rămase de mult neverificate: “românul s-a născut poet” sau “câinii merg cu covrigi în coadă”.

Concept și implementare: IQads

ADfel 2007

Spune pe bune

La ADfel nu se împart flyere. Și totuși, Sprite a făcut-o. Împărţirea fluturaşilor a fost reinventată în spiritul sincer al brandului: o fată drăguță stătea pur și simplu cu ele în mână, așteptând să-i fie cerute. Cei care le obțineau găseau însă mesajul: „La ce îţi trebuia fluturaşul? Ştiu că l-ai luat doar pentru că sunt drăguţă”.

Concept și implementare: IQads

Sexperimentează

În terasă au fost plasate urmele mai multor poziţii sexuale care au stârnit imaginaţia celor prezenţi. Poziţiile au fost amplasate în mai multe locuri: la intrarea în clădire, în baia bărbaţilor, pe scări, în drum spre lăptărie, în interiorul terasei.

Concept și implementare: IQads

Publicitate pe lumea cealaltă

Concept și implementare: Propaganda Pentru comunicarea ADfel 2007 și ca să atragă atenția asupra posibilităților deschise de publicitatea neconvențională, Propagana a inventat un mediu inedit în sine: publicitatea pe lumea cealaltă. Așa a apărut Maximilian, lansat inițial doar ca teasing, fără a fi legat de comunicarea ADfel. Autoproclamat mijlocitor al lumii de dincolo, Maximilian a fost gândit ca medium care vinde publicitate sufletelor de pe lumea de dincolo, plecând de la premisa că acestea se vor reîncarna și vor consuma diferite produse odată revenite pe Pământ.